Cuprins ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat cuprinsul ediţiei STUDIA ce a fost selectată. Vizualizarea rezumatului unui articol se face prin accesarea linkului din titlul acestuia. Pentru obţinerea unei sinteze despre un autor de articol, accesarea linkului din numele autorului va afişa toate articolele din arhivă în care acesta este autor şi/sau coautor.

 
       
         
    Cuprins STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.2 din 2023  
         
         
   
1.  HUNGARIAN ADAPTATION OF TYPES OF POSITIVE AFFECT SCALE: DIFFERENTIATION BETWEEN ACTIVATING AND SOOTHING POSITIVE AFFECT.
          Autori: TÜNDE PÓKA, ANDREA BARTA, ANNA VERES, LÁSZLÓ MÉRŐ.


2.  THE ASSOCIATION BETWEEN TIME PERSPECTIVE AND DEATH ANXIETY IN ELDERLY: A SYSTEMATIC REVIEW OF QUANTITATIVE STUDIES.
          Autori: RAMONA POPOVICI, ALEXANDRU-FILIP POPOVICI.


3.  DISNEY MOVIES ENCANTO AND FROZEN. AN REBT AND CINEMATHERAPY PERSPECTIVE.
          Autori: SEBASTIAN VAIDA.


4.  THE RELATIONSHIP BETWEEN SOCIAL SUPPORT AND DEPRESSION IN THE LGBT+ POPULATION: A META-ANALYSIS.
          Autori: LAURA BERCEA, SEBASTIAN PINTEA, ÉVA KÁLLAY.


5.  REFINING OUR UNDERSTANDING OF THE INFLUENCE OF CULTURE ON HUMAN DEVELOPMENT: A SITUATED COGNITION APPROACH.
          Autori: IONUȚ-SERGIU MONE, OANA BENGA.


6.  STUDENTS’ COGNITIVE LOAD IN ONLINE EDUCATION, UNDER THE LENS OF LEARNING THEORIES.
          Autori: MARIUS BĂNUȚ, DANIEL ANDRONACHE.


7.  ACADEMIC WRITING NEEDS OF INTERNATIONAL PSYCHOLOGY PHDS IN A SOUTH AFRICAN UNIVERSITY.
          Autori: SAMUEL UMOH, MATSHEPO CATHERINE MATOANE.


8.  DIGITAL TECHNOLOGIES FOR OPEN AND COLLABORATIVE TEACHING. A BRIEF FRAMEWORK.
          Autori: IRINA POP-PĂCURAR, DANIELA DUMULESCU, MIRIAM KENYERES.


   
         
     
         
      Revenire la pagina precedentă