Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.2 din 2023  
         
  Articol:   DIGITAL TECHNOLOGIES FOR OPEN AND COLLABORATIVE TEACHING. A BRIEF FRAMEWORK.

Autori:  IRINA POP-PĂCURAR, DANIELA DUMULESCU, MIRIAM KENYERES.
 
       
         
  Rezumat:  DOI: 10.24193/subbpsyped.2023.2.08

Published Online: 2023-12-22
pp. 147-158

VIEW PDF

FULL PDF

Abstract The present paper aimed to open a debate about the increasing needs of collaborative learning in digital learning contexts. Collaborative teaching and learning are effective approaches to enhance learning and facilitate students’ satisfaction. Digital platforms may help teachers develop collaborative learning environments and provide ways of building various teaching scenarios, promoting autonomous and structured learning contexts.

Key words: collaborative teaching and learning, digital learning, digital platforms, lesson design
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă