Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.2 din 2022  
         
  Articol:   FALSE MEMORIES IN ONLINE MISINFORMATION EXPERIMENTAL CONTEXT.

Autori:  ANDREEA HOROIȚĂ, ADRIAN OPRE.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbpsyped.2022.2.01

Published Online: 2022-12-05
Published Print: 2022-12-30
pp. 5-23

VIEW PDF

FULL PDF

Abstract In times of pandemic and afterwards, online platforms and settings have been intensively used. With the purpose of investigating how this setting affected our memory, recent studies have found that memory distortions are present in online environments as well. Therefore, the objective of the present research was to assess misinformation effect in online context, more specifically to assess misinformation effect using leading questions and suggestibility techniques in online format. Our results indicate the presence of misinformation effect through suggestibility, but not through leading questions. Theoretical and practical implications are discussed.

Keywords: misinformation effect; leading questions; suggestibility; false memories; eyewitness testimony; online context.
*Corresponding author: adrianopre@psychology.com
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă