![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.2 din 2007 | |||||||
Articol: |
TRUTH, GENRE AND THE HERMENEUTICS OF SUBJECTIVITY. Autori: ALINA PREDA. |
||||||
Rezumat: Genre is a framework able to facilitate a better understanding of literary works, a more clear perception of important details, a way of assessing credibility by tracking facts against assumptions when interpreting a particular work, of recognizing and responding to different literary techniques. Chosen unwisely, genre may turn out to be a limiting construct that impedes truth and understanding. On the other hand, appropriate classification of a literary text into the proper genre facilitates engagement in an informed reading process and may constitute a means of finding or constructing new meanings in the complex process of uncovering truth. | |||||||
![]() |
|||||||
![]() |