![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEÅž-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.2 din 2006 | |||||||
Articol: |
PSYCHO-PEDAGOGY PROBLEMS IN TAKING NOTES. Autori: DANA JUCAN. |
||||||
Rezumat: This study shows the problems of taking notes within learning process, and stress out the stages of a efficient notes writing: for the case when the notes have been taken following the teacher’s explanation, then a first stage should be active listening, for the case when the notes have been taken as a material reading, like a book, then the first stage should be pre-reading (cross-text lecture or the material up-viewing). In both cases, process or comprehension of those read or listen follows. The next stage consists in information mental selection, organizing, and system, as well as the information writing and, finally the information review. | |||||||
![]() |
|||||||