AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.1 din 2000 | |||||||
Articol: |
OBSERVAREA, PROIECTAREA ŞI EVALUAREA OREI DE LITERATURĂ ROMÂNĂ: DEMERSURI COMPLEMENTARE. Autori: ALINA PAMFIL. |
||||||
Rezumat: Observation, planning and assessment of the Romanian literature lessons: a complementary approach. The presentation focuses on the models of observation sheets, planning guides and assessment sheets used during the pre-service teaching of Romanian Literature. The text is separated in three sections. The first aims at detailing the contexts that have informed (a) the re-structuring of the methodology of Teaching Practice and (b) the construction of new models. The second and the third sequences consist of the description (a) of the criteria that underlay these models and (b) the way in which they were structured, applied and proved their effectiveness. | |||||||