![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.1 din 2000 | |||||||
Articol: |
METODE DE PREDARE/ÎNVĂŢARE ACTIVĂ AZI / LES MÉTHODES ACTIVES AUJOURD`HUI. Autori: LILIANA CIASCAI. |
||||||
Rezumat: The Active Teaching/Learning Method Today. Teachers who combine the skill of making on the spot decision with a reflexive approach, who take some time to review the moment of decision, to examine what influenced it and what the alternative might have been, engage themselves in a process of self-directed learning based on personal experience (Head, Taylor, 1997). For theirs students they are a realistic exemple. In schools, effective teachers are those who engage in conditinual prompts to get children to plan and monitor their own activities (Weinert, 1987). | |||||||
![]() |
|||||||
![]() |