AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.1 din 2000 | |||||||
Articol: |
CUM ESTE OBŢINUT ŞI PRIMIT REFORMA ACUM (LA ÎNCEPUTUL UNEI NOI SCHIMBĂI) / HOW IS RECEIVED AND ACHIEVED THE REFORM NOW (AT THE BEGINNING OF NEW CHANGES). Autori: . |
||||||
Rezumat: During the period of 1996 and 1997, the debates on education were focused on types of reform appropriate and feasible within the context of Romanian Educational System. The literature at that time outlined three formulas: (1) reform by contagion, from successful cases of reform in several kindergartens, secondary schools, high schools, and universities; (2) the systemic reform of education; (3) the acceleration of changes underway. The article focuses upon the major innovations occurred in Romanian education last three years, and examines the strong points and weaknesses as well. | |||||||