AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEÅž-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.1 din 1999 | |||||||
Articol: |
TEACHER - STUDENT FORMAL RELATIONSHIP. THE AUTHORITY PERSPECTIVE. Autori: ADINA GLAVA, CĂTĂLIN GLAVA. |
||||||
Rezumat: The chapter focuses on the complex field of teacher – student relationship, aiming to stress the defining features that make this relationship an authority based one. We will define teacher’s authority specific features, revealing the issues of its acceptance by the student. The teacher-student relationship dynamics will be described both in the formal and informal settings, as it occurs in and outside the school context. In the end of the chapter an appropriate definition of the "authority" concept will be given in its pedagogical perspective. | |||||||