![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOSOPHIA - Ediţia nr.2 din 2010 | |||||||
Articol: |
APORIE, SOFISM ŞI RESPINGERE LA ARISTOTEL. Autori: . |
||||||
Rezumat: Scopul principal al acestui eseu este de a aduce o clarificare asupra unei probleme specifice situată la intersecţia dintre problema privitoare la paradoxuri şi filosofia lui Aristotel. Pe parcurs voi încerca să arăt cum în unele cazuri Stagirite soluţionează aporiile, formele primitive de paradoxuri ce pot fi găsite în filosofia greacă presocratică şi clasică, utilizînd propria metodă a dialecticii. Instrumentul principal al acestui demers este de a căuta distincţii conceptuale şi de a găsi diferitele sensuri ale unor cuvinte specifice ce ar putea duce intelectualul într-un stadiu aporetic al gîndirii. O altă cale de a soluţiona aporia este de a demonstra că o parte a contradicţiei, în ceea ce paradoxul constă de fapt, este adevărată sau falsă, astfel validînd ori invalidînd cealaltă parte. Asta e ceea ce se numeşte o respingere. Am avansat o listă minimală de posibilităţi de respingere a părţii slabe a unei contradicţii, fundamentate în principiu pe relaţiile regăsite în careul contrariilor. Cuvinte-cheie: aporie, dialectică, sofism, contradicţie, respingere. |
|||||||
![]() |
|||||||