Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2022  
         
  Articol:   EXPERIENȚA COLONIALĂ DE STRĂINĂTATE ȘI CĂSĂTORII BICULTURALE: DESPRE AMBIVALENȚA COLONIALĂ LA JESCO VON PUTTKAMER ȘI PIERRE LOTI / KOLONIALE FREMDHEITSERFAHRUNG UND BIKULTURELLE EHESCHLIESSUNGEN: ZUR KOLONIALEN AMBIVALENZ BEI JESCO VON PUTTKAMER UND PIERRE LOTI.

Autori:  ROMUALD VALENTIN NKOUDA SOPGUI.
 
       
         
  Rezumat:  DOI: 10.24193/subbphilo.2022.4.24

Article history: Received: 30 June 2022; Revised: 26 August 2022; Accepted: 25 November 2022; Available online: 20 December 2022; Available print: 30 December 2022
pp. 477-493

VIEW PDF

FULL PDF

Rezumat: Experiența colonială de străinătate și căsătorii biculturale: despre ambivalența colonială la Jesco von Puttkamer și Pierre Loti. Articolul următor intră în analiza literară a străinătății coloniale și a căsătoriilor biculturale prin două texte coloniale. Jesco von Puttkamer și Pierre Loti exemplifică subiectul ciudățeniei coloniale dintr-o experiență de călătorie. În textele lor, experiența colonială a străinătății se concentrează pe fragmente ale coloniștilor din mediul lor familiar cu călătoriile. Călătoria în semnul colonizării merge mână în mână cu percepția spațiului străin și a locuitorilor acestuia. Personajele principale ale lui Puttkamer și Loti nu respectă totuși regula colonială a distanței radicale de nativi, deoarece au relații romantice cu femei de culoare. În ambele cazuri, este o atitudine ambivalentă a stăpânilor coloniali față de regiunea străină non-europeană, care oscilează între stereotipuri pozitive și negative. Reprezentările căsătoriilor mixte sunt, de asemenea, caracterizate de ambivalență, deoarece femeia de culoare acționează atât ca obiect al fascinației sau al dorinței, cât și ca subiect al diferențelor de putere rasială. Aceste afirmații justifică teza ambivalenței coloniale, care face obiectul discuției aici. Autorii confirmă astfel următoarele rezultate, cu care articolul se încheie; și anume că linia dintre ciudățenia exotică și stereotipurile coloniale este greu de tras. Secvențele narative analizate oferă, de asemenea, informații că căsătoriile coloniale duce la transformări reciproce. Ca schimb de corpuri, căsătoriile coloniale ilustrează împletirea periferiei coloniale cu metropola europeană. Pentru a atinge obiectivele de mai sus, Albul și Studiile (post)coloniale oferă baze teoretice care fac investigația mea mai plauzibilă.

Cuvinte-cheie: călătorii coloniale, străinătate, ambivalență, căsătorii interculturale, reciprocitate
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă