AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2022 | |||||||
Articol: |
DISCUȚII DESPRE EXAMENE. IDENTITĂȚI DISCURSIVE ALE YOUTUBERILOR ROMÂNI / TALKING ABOUT EXAMS. DISCURSIVE IDENTITIES OF ROMANIAN YOUTUBERS. Autori: CRISTINA VARGA. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbphilo.2022.4.15 Article history: Received: 14 August 2022; Revised: 30 October 2022; Accepted: 11 November 2022; Available online: 20 December 2022; Available print: 30 December 2022 pp. 295-316 VIEW PDF FULL PDF Rezumat: Discuții despre examene. Identități discursive ale youtuberilor români. Obiectivul principal al acestui studiu îl reprezintă analiza construcțiilor discursive ale identității în discuțiile tinerilor despre examenul de Bac, pe rețeaua socială YouTube. Cadrul teoretic ales se bazează pe modelul socio-comunicativ de analiză a discursului descris de Patrick Charaudeau (1992, 1993, 1994, 2000, 2002, 2005, 2006), punând accent, mai ales, pe descrierea construcției identității vorbitorului. Acest cadru a permis elaborarea unui model de analiză care să permită observarea modului în care se construiesc și se dezvoltă identitățile discursive ale youtuberilor români. Identitatea vorbitorului este analizată ținându-se cont de două componente de bază ale acesteia, identitatea socială și identitatea discursivă. De asemenea, atitudinea fiecărui vorbitor analizat s-a realizat în funcție de parametri precum „credibilitatea” și capacitatea de „atragere a atenției” (Charaudeau 2009). Chiar dacă analiza se bazează pe un corpus relativ restrâns, ea reușește să descrie și să analizeze cu acuratețe identitatea youtuberilor români în contextul unei situații de comunicare date. Cuvinte-cheie: analiza discursului, modelul socio-comunicațional al discursului, identitate discursivă, rețele sociale, organizare discursivă
|
|||||||