Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2022  
         
  Articol:   INFUZAREA ÎNVĂȚĂRII LIMBII CU EMOJIURI: DE LA FUNCȚIA FATICĂ LA EXPRESII FRAZEOLOGICE ȘI FICȚIUNE FLASH / MAPPING LANGUAGE LEARNING WITH EMOJIS: FROM PHATIC COMMUNICATION TO IDIOMS AND FLASH FICTION.

Autori:  IOANA MUDURE-IACOB.
 
       
         
  Rezumat:  DOI: 10.24193/subbphilo.2022.4.14

Article history: Received: 31 July 2022; Revised: 12 October 2022; Accepted: 5 November 2022; Available online: 20 December 2022; Available print: 30 December 2022
pp. 275-294

VIEW PDF

FULL PDF

Rezumat: Infuzarea învățării limbii cu emojiuri: de la funcția fatică la expresii frazeologice și ficțiune flash. Navigând printre resurse digitale în căutarea unei abordări personalizate de învățare, studenții se identifică adesea ca internauți familiarizați cu un limbaj codat al Internetului, care e rar corelat cu limbajul specializat învățat la cursurile de limbă străină. Pentru a ține ritmul cu noile tendințe din comunicarea virtuală, profesorii sunt deseori nevoiți să-și extindă apartenența la o tipologie discursivă prin încurajarea studenților să devină creatori de conținut. Analizând potențialul utilizării emojiurilor în cadrul actelor de vorbire, prezenta lucrare încearcă să indice variante de integrare a emojiurilor ca marcaje sociale și ca instrumente de dezvoltare a abilităților lingvistice și digitale în cadrul cursurilor de limbă străină. Procesul de utilizare a emojiurilor în predarea limbilor străine pornește de la integrarea emojiurilor ca indicatori în utilizarea funcției fatice a comunicării, pentru consolidarea actelor locuționare și ilocuționare ale limbajului. De asemenea, emojiurile pot fi utilizate în predarea expresiilor idiomatice, prin explorarea funcțiilor ilocuționare și perlocuționare în activități interactive de vocabular sau secvențe gamificate. Utilizarea emojiurilor ca funcții perlocuționare în învățarea limbii străine se aplică și scrierii narative, ca mecanism de dezvoltare a discursului de multiliterație, prin scrierea de narațiuni de tip flash fiction folosind emojiuri și apoi prin decodarea acestora în text.

Cuvinte-cheie: emojiuri, creatori de conținut, acte de vorbire, multimodalitate, cultură participativă
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă