Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2022  
         
  Articol:   MEMETIZAREA CRIZELOR: UN FENOMEN GLOBAL CE POARTĂ AMPRENTA UNOR VALORI LOCALE / MEMEFYING CRISES IN ROMANIA AND JAPAN: A GLOBAL PHENOMENON BEARING LOCAL VALUE.

Autori:  ROXANA-MARIA NISTOR.
 
       
         
  Rezumat:  DOI: 10.24193/subbphilo.2022.4.02

Article history: Received: 8 August 2022; Revised: 15 October 2022; Accepted: 14 November 2022; Available online: 20 December 2022; Available print: 30 December 2022
pp. 35-54

VIEW PDF

FULL PDF

Rezumat: Memetizarea crizelor: un fenomen global ce poartă amprenta unor valori locale. Atunci când se află în fața unor evenimente neașteptate, traumatizante, așa cum sunt crizele, care pot declanșa frică și anxietate, indivizii reacționează diferit. În funcție de tipul crizei și de cât de afectați sunt de aceasta, oamenii pot fie să fugă de acest tip de evenimente (fight), fie să se blocheze și să nu știe cum să răspundă sau să reacționeze (freeze), fie să găsească soluții prin care să îi mulțumească pe ceilalți (fawn), fie să rămână fermi pe poziții și să gestioneze situația într-un fel sau altul (fight). În astfel de situații, umorul, ironia și sarcasmul par să fie și ele strategii salvatoare. Astfel, Internet memes sunt un exemplu de reacție prin care indivizii gestionează situații tensionate, stresante (tip de răspuns fight); prin aceste memes, oamenii recurg la texte și videoclipuri amuzante, ironice și/sau sarcastice pentru a gestiona astfel de evenimente neprevăzute care le afectează lumea în care trăiesc. Aceste imagini / videoclipuri devin extrem de ‘contagioase’ (transmisibile) pe Internet. Astfel, prin realizarea unei analize calitative a unui corpus de Internet memes din Japonia și România, preluate de pe platforme precum Twitter, Instagram și Facebook și care au fost create și au devenit virale în primul an al pandemiei de COVID-19, precum și prin utilizarea dimensiunilor culturale introduse de Geert Hofstede și Edward T. Hall, scopul acestui articol este de a demonstra faptul că Internet memes – deși sunt văzute ca fiind un fenomen răspândit la nivel global – prezintă caracteristici și valori locale și transmit idei, sentimente, credințe specifice unei culturi.

Cuvinte-cheie: Internet memes, comunicare de criză, context puternic, context slab, dimensiuni culturale
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă