Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.3 din 2005  
         
  Articol:   REVEDEREA GENULUI ÎN PUBLICITATE.

Autori:  MIHAI MIRCEA ZDRENGHEA.
 
       
         
  Rezumat:  Gender plays a crucial role as far as commercials and advertising in general are concerned. Analyzing this role can only reveal the way in which advertising makers attempt to manipulate the masses and furthermore increase awareness of this manipulation strategy. From the point of view of ‘reward types’ category, many gender role effects have been observed. The general pattern is that males are shown to be associated with pleasurable rewards, while females advertise more products that yield social self-enhancement. All observations show that females are associated more often with social approval and/or self-enhancement. The category ‘practical’ is not a strong indicator of se stereotyping, as different countries tend to show a diverse pattern. Some show that males are associated more often with practical rewards while others show the reverse pattern.  
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă