Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2019  
         
  Articol:   DE LA CLILIG LA APLICAȚII DIGITALE: STRATEGII DE CITIRE ȘI ÎNVĂȚARE COLABORATIVĂ PENTRU STUDENȚI / FROM CLILiG TO DIGITAL TOOLS: DEVELOPING READING STRATEGIES AND COLLABORATIVE SKILLS FOR UNIVERSITY STUDENTS.

Autori:  DANA CONKAN.
 
       
         
  Rezumat:  
De la CLILiG la aplicații digitale: Strategii de citire și învățare colaborativă pentru studenți. Articolul explorează cum principiile de conștiență lingvistică (language awareness) regăsite în didactica CLILiG (Content and Language Integrated Learning in German) susțin, dezvoltă și exersează strategiile de citire și colaborare ale studenților. Ca termen, CLILiG este pe de-o parte rezultatul politicilor lingvistice din spațiul german, pe de alta este un răspuns firesc la multilingvism. Prima parte a articolul prezintă abordarea CLILiG, principalele caracteristici ale acesteia (micro și macro-secvenţiere) și felul în care aplicațiile digitale la clasă pot fi utilizate în a exersa atât limba străină, cât și conținutul specific al materiei. Partea a doua conține două exemple didactice concepute pentru studenții înscriși la cursul de Comunicare instituțională în Uniunea Europeană (în limba germană) din oferta Facultății de Studii Europene, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. Articolul prezintă aplicațiile la clasă a două instrumente digitale, Coggle și Padlet si felul în care acestea exersează strategiile de lectură a textelor specializate, imbunătățind și colaborarea între studenții participanți la curs și seminar. Exemplele arată cum o lectură planificată (determinată de scopul didactic final) a textelor de specialitate permite înțelegerea acestora și cu ajutorul aplicațiilor digitale precum Coggle sau Padlet.

Cuvinte-cheie: CLILiG, aplicații digitale, strategii de lectură, colaborare, macro- și micro-secvenţiere, strategii de conștiență lingvistică.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă