Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2018  
         
  Articol:   ELABORAREA CONCEPTUALĂ LA NIVEL MICRO ȘI MESO ÎN INTERACȚIUNI DIN CLASE BILINGVE / L’ÉLABORATION CONCEPTUELLE AUX NIVEAUX MICRO ET MÉSO DANS LES INTERACTIONS EN CLASSE BILINGUE.

Autori:  IVANA VUKSANOVIĆ, ANNE GROBET.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbphilo.2018.2.11

Published Online: 2017-05-15
Published Print: 2017-05-30
pp. 171-185

FULL PDF

Elaborarea conceptuală la nivel micro și meso în interacțiuni din clase bilingve. Adoptând abordarea numită multilingvism și cogniție în practici discursive (Gajo 2014: 139), ce reunește analiza discursului (Roulet et al. 1985; Roulet, Filliettaz Grobet § 2001), analiza conversației (Gülich §   Mondada 2001) și cercetări despre multilingvism (Coste 1994; Gajo et al. 2008), această lucrare își propune să descrie trăsături specifice ale procesului de elaborare a cunoștințelor în interacțiuni din clase bilingve. Studiul pornește de la un corpus constituit din interacțiuni din trei clase bilingve la două discipline, biologie și istorie. Analiza e efectuată la nivel interacțional micro și meso: primul se concentrează asupra organizării locale, in situ, a inteacțiunii, iar cel de-al doilea evidențiază organizarea secvențială a interacțiunii, precum și relația dintre sarcini planificate sau spontane și activitățile discursive. Având în vedere că în clasele bilingve relația dintre aspectele emergente și planificate ale cunoașterii este puternic afectată de resursele lingvistice și de opacitatea acestora (cunoștințele se construiesc într-o limbă străină), articolul se concentrează asupra gradului de relevanță a tematizării lingvistice, a negocierii lingvistice și a activităților metalingvistice în procesul de construire a cunoașterii. 

Cuvinte cheie: construirea cunoașterii, rețea conceptuală, educație bilingvă, nivel de analiză interacțională micro și meso, code switching, cunoștințe lingvistice și despre subiect.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă