AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2015 | |||||||
Articol: |
COMUNICARE INTERCULTURALĂ: AJUSTAREA SOCIOCULTURALĂ ÎN GRUPELE CU STUDENȚI INTERNAȚIONALI / INTERCULTURAL COMMUNICATION: SOCIOCULTURAL RAPPROCHEMENT IN THE INTERNATIONAL CLASS . Autori: DIANA COTRĂU. |
||||||
Rezumat:
Comunicare interculturală: Ajustarea socioculturală în grupele cu studenți internaționali. Grupele de studenți internaționali constituie centre de manifestare a tendințelor lingvistice și culturale de producere a identităților, oglindind, concomitent, fenomenele de contact lingvistic care au loc la nivel mondial ca o consecință directă a diseminării crescânde a limbii engleze pe glob și ca lingua franca a învățământului superior. Acest articol explorează consecințele prezumțiilor teoretice vizând necesitatea de a adapta scenariile educaționale vizavi de apartenența culturală a cursanților, pentru evitarea erorilor de comunicare, a conflictelor identitare și pentru asigurarea unei armonii interculturale în cadrul grupelor tot mai numeroase din cadrul programelor de studiu ale învățământului superior internaționalizat. Cuvinte cheie: caracterul internaționalizat al limbii engleze, identitate culturală, comunicare interculturală, design de audiență
|
|||||||