AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2011 | |||||||
Articol: |
ORHAN PAMUK ŞI ETERNA FASCINAŢIE A CĂRŢII / ORHAN PAMUK AND THE FASCINATION OF BOOKS: A CASE OF HAUNTING. Autori: ANA-KARINA SCHNEIDER. |
||||||
Rezumat: Orhan Pamuk şi eterna fascinaţie a cărţii. Povestea fermecătoare a unui tânăr orfan ce încearcă să o cucerească pe femeia iubită, Numele meu este Roşu propune, la fel ca multe alte romane de Pamuk, o analiză subtilă a naturii artei şi textualităţii şi a dihotomiei imitaţie-inovaţie. Arta miniaturii în Imperiul Otoman al secolului al şaisprezecelea târziu devine un indice al identităţii naţionale, iar tensiunile artistice între reprezentări bidimensionale şi perspectivice ale realităţii dobândesc semnificaţie civică şi istorică. Romanul lui Pamuk nu este doar o relatare a participării artistului ca individ la evoluţia istorică a artei, ci o interogare autoreflexivă a dilemelor reprezentării. Prezenta lucrare investighează aceste complicaţii metatextuale ale problematicii autenticităţii şi imitaţiei în Roşu şi alte romane de Pamuk. Cuvinte cheie: Orhan Pamuk, Numele meu este Roşu, imitaţie, reprezentare, textualitate |
|||||||