Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.1 din 2020  
         
  Articol:   O ISTORIE CULTURALĂ DE LA EXAMINAREA CIVILĂ IMPERIALĂ ŞI PÂNĂ LA EXAMINAREA CHINEZEASCĂ CONTEMPORANĂ / A CULTURAL HISTORY OF IMPERIAL CIVIL EXAMINATION TO CONTEMPORARY CHINESE EXAMINATION.

Autori:  CHEN KAI.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbphilo.2020.1.12

Published Online: 2020-03-20
Published Print: 2020-03-20
pp. 165-180
VIEW PDF: FULL PDF

O istorie culturală de la examinarea civilă imperială şi până la examinarea chinezească contemporană. Examinarea este o evaluare al cărei scop este acela de a verifica dacă studenţii au înţeles lecţiile predate, dar, în acelaşi timp, reprezintă şi o metodă stimulatoare, care îi ajută pe studenţi să cunoască un rapid progress. Având în spate istoria îndelungată a examinării civile imperiale, examinarea chinezească din societatea modernă este una riguroasă şi extrem de dificilă, educaţia orientată spre examinare fiind foarte populară în prezent. Acest sistem de examinare derivat din examinarea civilă imperială are avantajele şi dezavantajele sale, examinarea nivelului de cunoaştere a limbii chineze gândit de profesorii chinezi, potrivit specificului examenelor chinezeşti, nefiind foarte apreciată de studenţii străini. Acest articol îşi propune să ofere o înţelegere comprehensivă a examinării civile imperiale de-a lungul etapelor sale de dezvoltare, relaţiei cu sistemul filosofic confucianist precum şi influenţa sa asupra studierii limbii chineze contemporane. Comparând atitudinea faţă de examinare, funcţia şi structura examinării în sistemul de educaţie chinezesc şi românesc, se pot folosi avantajele cunoaşterii mai multor mecanisme de examinare, cu scopul de a îmbunătăţi nivelul de limbă, cultură şi gândire dialectică al studenţilor.

Cuvinte cheie: examinarea civilă imperial, Confucianism, educaţie contemporană.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă