AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.1 din 2020 | |||||||
Articol: |
O ISTORIE CULTURALĂ DE LA EXAMINAREA CIVILĂ IMPERIALĂ ŞI PÂNĂ LA EXAMINAREA CHINEZEASCĂ CONTEMPORANĂ / A CULTURAL HISTORY OF IMPERIAL CIVIL EXAMINATION TO CONTEMPORARY CHINESE EXAMINATION. Autori: CHEN KAI. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbphilo.2020.1.12 Published Online: 2020-03-20 Published Print: 2020-03-20 pp. 165-180 VIEW PDF: FULL PDF O istorie culturală de la examinarea
civilă imperială şi până la examinarea chinezească contemporană. Examinarea este o evaluare al cărei scop este acela de a verifica dacă
studenţii au înţeles lecţiile predate, dar, în acelaşi timp, reprezintă şi o
metodă stimulatoare, care îi ajută pe studenţi să cunoască un rapid progress.
Având în spate istoria îndelungată a examinării civile imperiale, examinarea
chinezească din societatea modernă este una riguroasă şi extrem de dificilă,
educaţia orientată spre examinare fiind foarte populară în prezent. Acest
sistem de examinare derivat din examinarea civilă imperială are avantajele şi
dezavantajele sale, examinarea nivelului de cunoaştere a limbii chineze gândit
de profesorii chinezi, potrivit specificului examenelor chinezeşti, nefiind
foarte apreciată de studenţii străini. Acest articol îşi propune să ofere o
înţelegere comprehensivă a examinării civile imperiale de-a lungul etapelor
sale de dezvoltare, relaţiei cu sistemul filosofic confucianist precum şi
influenţa sa asupra studierii limbii chineze contemporane. Comparând atitudinea
faţă de examinare, funcţia şi structura examinării în sistemul de educaţie
chinezesc şi românesc, se pot folosi avantajele cunoaşterii mai multor
mecanisme de examinare, cu scopul de a îmbunătăţi nivelul de limbă, cultură şi
gândire dialectică al studenţilor.
Cuvinte cheie: examinarea civilă imperial, Confucianism,
educaţie contemporană.
|
|||||||