AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA OECONOMICA - Ediţia nr.2 din 2004 | |||||||
Articol: |
COMUNICAREA INFORMAŢIILOR ECONOMICE / THE COMMUNICATION OF THE ECONOMIC INFORMATION. Autori: DUMITRU MATIŞ, RĂZVAN MUSTAŢĂ, OLIMPIA CANDREA. |
||||||
Rezumat: The communication process is a very complex one, evolving along with the human society and gaining science specific dimensions. The inter-human communication process can be considered as a model for the economic communication sphere, both processes unwinding by the same rules and principles. At the patrimonial entities level, economic information production has the role to mark out the performances and financial position, but communicating the information obtain through normal conditions becomes a way of revaluating it. Any economic entity, in order to achieve its creating purpose – income maximization and/or its value maximization – has to prove the knowledge, understanding and capacity to put in practice the communication process. | |||||||