Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA OECONOMICA - Ediţia nr.2 din 2003  
         
  Articol:   TENDINŢE ALE COMERŢULUI CU AMĂNUNTUL IN ROMÂNIA.

Autori:  ROXANA STEGEREAN.
 
       
         
  Rezumat:  The article deals with the main aspects regarding the evolution and development of retailing commerce in Romania since december 1989. Therefore are discussed the features that occur within this perriod – the development of small stores, less oriented on a long term, the development of supermarkets, with a strategy based on large variety at low prices, and finally, the hypermarket time, “a small town in a bigger city”. The ultimate trend is the development of electronic commerce, at a very innitial stage in our country for the moment but with very large developing prospectives for the future.  
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă