Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2021  
         
  Articol:   GENRE HYBRIDS IN THE SYMPHONICAL CREATIVITY OF YE. PETRYCHENKO AS A REFLECTION OF TIME TRENDS / GENURI HIBRIDE ÎN CREATIVITATEA SIMFONICĂ A LUI YE. PETRYCHENKO CA O REFLECTARE A TENDINȚELOR TEMPORALE.

Autori:  MARYNA VARAKUTA, DARYNA KUPINA, MARYNA VOTINTSEVA.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbmusica.2021.2.13

Published Online: 2021-12-22
Published Print: 2021-12-30
pp. 193-211

VIEW PDF

FULL PDF

REZUMAT. Lucrarea prezintă unele particularități ale interacțiunii de gen (pe baza creativității simfonice a unui compozitor ucrainean modern - Yevhen Petrychenko). Genul simfonic este deschis la diverse interacțiuni, rezultând astfel hibrizi de gen complex care permit simfoniei să își realizeze tot potențialul și să extindă „viața” genului. Lucrarea demonstrează că conștientizarea particularităților genului hibrid este posibilă doar la nivelul lucrărilor separate și este situațională. Există două tipuri de interacțiuni care caracterizează hibrizii de gen. Este vorba de o combinație egală de genuri, care se reflectă în denumirea genului și de superioritatea unui gen cu manifestarea dispersată a caracteristicilor altor genuri. Simfonia nr. 1 „Requiem” de Petrychenko demonstrează primul tip de interacțiune de gen, deoarece combină caracteristicile de gen ale simfoniei, suitei, requiemului și cvartetului, în care rolul dominant al genului este jucat de simfonie. Caracteristicile altor genuri sunt sporadice și subordonate legilor genului simfonic. Prima simfonie de cameră aparține, de asemenea, primului tip de interacțiune de gen, dar prezintă o influență minimă a altor genuri, din cauza complexității genului simfoniei de cameră. În același timp, în Simfonia „Antiteză” interacționează genurile simfoniei, cantatei și ciclului vocal, ceea ce se reflectă în denotarea genului (simfonie vocală), în principiile de dezvoltare, în forma și dramatismul lucrării. Perspectivele de cercetare a formelor hibride de gen deschid căi de înțelegere a trăsăturilor muzicii academice moderne.

Cuvinte cheie: simfonie, gen hibrid, interacțiunea genurilor, creația simfonică a lui Yevhen Petrychenko, muzică ucraineană, muzică academică modernă.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă