Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2020  
         
  Articol:   DIMENSIUNEA SOCIALĂ A EDUCAȚIEI MUZICALE / THE SOCIAL DIMENSIONS OF MUSIC EDUCATION.

Autori:  ISTVÁN FERENC BÍRÓ, BALÁZS HÖRICH, TAMÁS SZALAI, JUDIT VÁRADI.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbmusica.2020.2.02

Published Online: 2020-12-21
Published Print: 2020-12-30
pp. 37-50
VIEW PDF: FULL PDF

ABSTRACT: Scopul studiului nostru este acela de a explora factorii care influențează sensibilitatea culturală a elevilor cu vârste cuprinse între 8 și 13 ani. Ne-am stabilit ipotezele pe baza teoriei lui Bourdieu și Passeron și a cercetării lui Hunyadi. Preocuparea noastră principală o constituie studiile instrumentale, frecvența câtatului și felul în care statutul socvial influențează consumul de cultură. În cercetarea noastră, am examinat felul în care atitudinea părinților față de muzică influențează consumului muzical al copiilor. Pentru a examina rolul capitalului cultural, am folosit modele internaționale. Scopul cercetării noastre exploratorii este de a examina sub ce formă și în ce măsură prevalează diferitele manifestări ale capitalului cultural în dimensiunea consumului cultural. Rezultatele noastre susțin că educația superioară, grija părintească mai mare, capitalul muzical al părinților și starea financiară bună cresc șansele consumului cultural. Familiile cu statut social superior pot fi caracterizate printr-un model de consum cultural mai larg, care la rândul său este însoțit de o activitate muzicală mai frecventă. Familiile aflate într-o poziție mai bună se caracterizează nu numai printr-un consum cultural mai mare, ci și prin metode mai prudente de transmitere culturală.

Key words: consum cultural, educație muzicală, capital cultural
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă