AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2011 | |||||||
Articol: |
ASPECTE ALE LUCRĂRII MĂGURI II A COMPOZITORULUI LIVIU COMES / ASPECTS OF THE WRITING IN LIVIU COMES’ WORK MĂGURI II. Autori: . |
||||||
Rezumat: Lucrarea Măguri II a compozitorului Liviu Comes explorează timbrul clarinetului nu atât prin folosirea modurilor de atac ale sunetului specifice doar acestui instrument ci prin realizarea unui discurs sonor bazat în special pe o intervalică aparte, în care construcţiile cu juxtapuneri ale unui interval mic cu un interval mare (ton-sextă, ton-nonă etc.) fundamentează întreaga desfăşurare variaţională a piesei. Ca şi particularitate a timbralităţii acestei lucrări se remarcă folosirea intensivă a apogiaturilor simple, duble sau multiple prezente pe intervale mari faţă de notele reale, aceasta aducând un plus de cromatică în realizarea pânzei sonore. Programatismul titlului, susţinut şi de indicaţia de tempo şi caracter (Andantino rubato), este regăsit şi în structura lucrării, astfel, fiecare din cele 9 secţiuni ale piesei pot sugera câte un element din tema peisajului deluros, atmosfera sonoră fiind întregită de evoluţia continuă planurilor sonore. Cuvinte cheie: Clarinet, Timbralitate, Analiză, Variaţie |
|||||||