Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2016  
         
  Articol:   III. PREGHIERA ÎN ROLURILE FEMININE DIN OPERELE LUI GIUSEPPE VERDI. I DUE FOSCARI. CAVATINA LUCREZIEI – TU AL CUI SGUARDO ONNIPOSSENTE / III. PRAYERS OF FEMALE PROTAGONISTS IN GIUSEPPE VERDI’S OPERAS. LUCREZIA’S CAVATINA – TU AL CUI SGUARDO ONNIPOSSENTE (ACT I, SCENE 2) FROM VERDI’S I DUE FOSCARI.

Autori:  ADÉL FEKETE.
 
       
         
  Rezumat:   Prin studiul de faţă, propunem o a treia analiză centrată asupra rugăciunii personajelor feminine din creaţia de operă a lui Giuseppe Verdi, un subiect prea puţin cunoscut în vasta bibliografie a creaţiei marelui maestru. Cavatina Lucreziei, expusă în aceste pagini, reprezintă o terţă arie-rugăciune destinată de către marele maestru vocii feminine care prezintă, în primul rând, caracteristici care surprind influenţele bel canto asupra primelor creaţii ale lui Verdi, dar şi explorarea unor mijloace componistice care extind conceptul tradiţional de arie (în acest caz prin includerea corului de femei la finele ariei). Următoarele noastre analize vor aduce în prim-plan pagini de operă cu noi influenţe de bel canto (arii-rugăciuni din Giovanna d’Arco şi Stiffelio), alături de rugăciuni verdiene consacrate – precum multiplele arii ale Leonorei din Forţa destinului –, urmând ca în final să ne aplecăm asupra unor preghiere care aparţin limbajului verdian matur: cele din operele Aida şi Otello.

Cuvinte cheie: preghiera, rugăciune, operă, Verdi, I due Foscari, Lucrezia, arie, analiză
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă