AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2015 | |||||||
Articol: |
COORDONATE ŞI ETAPE ALE STUDIULUI INDIVIDUAL A UNEI PARTITURI CORALE / COORDINATES AND STAGES OF THE INDIVIDUAL STUDY OF A CHORAL SCORE BY THE CONDUCTOR. Autori: . |
||||||
Rezumat:
Studiul unei partituri dirijorale implică un bagaj vast de cunoştinţe.Pâna la trecerea studiului propriu-zis al partiturii fiecare dirijor va trebui să parcurgă câteva etape obligatorii, şi anume: prima etapă este analiza lucrării ce comportă în sine trei cadrane importante.cadranul I ASM-analiza- sintactico-morfologică a lucrării, cadranul II-AVC-analiza vocal-corală a lucrării şi cel de-al treilea cadran CM-conceptul mental asupra partiturii, el la randul său conţinând CMT(conceptul mental tehnic) şi CMI(conceptul mental interpretativ). Cea de-a doua etapă este etapa practică, care presupune studiul propriu-zis al lucrării. Această etapă presupune câţiva paşi vitali, în special cel dintâi, studiul partiturii pe pulsaţia interioară implicând intenţia.Acest studiu dezvoltă, relatează şi argumentează necesitatea şi importanţa tuturor etapelor. Cuvinte cheie: ASM-analiza sintactico-morfologică, AVC-analiza vocal corală, CM-conceptul mental, analiza partiturii corale, studiul individual
|
|||||||