![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2013 | |||||||
Articol: |
MASCA COMICĂ A OPEREI ÎN ITALIA SECOLULUI AL XVIII-LEA / LE MASQUE COMIQUE DE L’OPÉRA DANS L’ITALIE DU XVIIIe SIÈCLE. Autori: . |
||||||
Rezumat: Spectacolul de operă al secolului al XVII-lea este caracterizat printr-o eterogenitate ce alătură în plan dramaturgic-muzical, tragicul şi comicul, făcând astfel ca scenele serioase să fie în mod constant amestecate cu felurite episoade comice. Practica se menţine până la începutul secolului al XVIII-lea când, vechea dramma per musica, prin esenţă aristocratică, îşi alungă din librete elementul comic pe care îl găseşte irelevant pentru subiect şi nepotrivit cu stilul tragic şi când, nevoia de regăsire a verosimilului şi a simplităţii îşi găseşte refugiul în formele operistice comice, izvorâte din rândul poporului. Cele două tendinţe vor marca separarea definitivă a stilurilor serios şi comic, care se vor dezvolta de acum ca tipuri independente, de operă seria şi operă comică. Cuvinte cheie: opera buffa, intermezzo, commedia per musica, finalurile bufe, punerea în scenă a operei buffa |
|||||||
![]() |
|||||||