![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2011 | |||||||
Articol: |
ASPECTE ALE GENULUI VOCAL-SIMFONIC / ASPECTS OF THE VOCAL-SYMPHONIC GENRE. Autori: . |
||||||
Rezumat: The vocal-symphonic genre is expressed by employing an apparatus that includes the orchestra, the choir and the soloists. It is to be found in several instances: the musical theatre – opera; without means of theatrical expression – oratorio, and cantata. The borderline between oratorio and cantata is placed in embracing lyrical and epical aspects – in the case of the cantata – or dramatic – in the case of the oratorio. The oratorio is divided in two categories according to the text: the secular and religious oratorio. The religious oratorio has several subgenres given by the use of a pre-established text: Requiem, Mass, Passion, Te Deum, Stabat Mater, and others. Keywords: vocal-symphonic, oratorio, cantata, subgenre. |
|||||||
![]() |
|||||||