![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA IURISPRUDENTIA - Ediţia nr.2 din 2006 | |||||||
Articol: |
CONTROLUL JURIDIC AL ADMINISTRAŢIEI ÎN GERMANIA / DIE GERICHTLICHE KONTROLLE DER VERWALTUNG IN DEUTSCHLAND. Autori: REINHARD MUSSGNUG. |
||||||
Rezumat: Un raport despre organizarea şi jurisdicţia tribunalelor administrative în Germania. Se concentrează pe „garanţia cursului in justiţie”, pe care art. 19 alin. 4 din Legea Fundamentală a Germaniei îl asigură fiecărei persoane, care se simte lezată în drepturi de către oricare acţiune administrativă sau guvernamentală. Autorul accentuează totalitatea nelimitată a protecţiei legale, pe care curţile administrative le datorează cetăţenilor, şi sublinează faptul că nu există loc pentru un „act of state doctrine” sau construcţii similare, care să împiedice anumite cazuri de o importanţă politică excepţională din partea puterii controlatoare a curţii administrative. Autorul evidenţează la fel de puternic faptul că independenţa pe care curţile administrative o deţin, le dă puterea nu doar să respingă autorităţile, sau chiar politicile guvernamentale, ci să le şi lege strict de regulile legilor, reprezentând un criteriu unic pentru luarea deciziilor. Aşadar jurisdicţia administrativă rămâne doar un control legal, care dacă se urmează corect, nu ajunge să se falsifice singur devenind un control politic al puterilor discrete ale administraţiei care ar trebui să fie deţinute doar de parlament. | |||||||
![]() |
|||||||