Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EUROPAEA - Ediţia nr.3 din 2008  
         
  Articol:   ROLUL IDENTITĂŢII REGIONALE ÎN PIAŢA UNICĂ EUROPEANĂ / DIE ROLLE DER REGIONALEN IDENTITÄT AUF DEM EUROPÄISCHEN BINNENMARKT.

Autori:  RADU BARNA.
 
       
         
  Rezumat:  Europeanisation and globalization have led to the revival of the importance of the regional level. But the increased role of the regions leads in many areas to an increased competition between them. Therefore, the differentiation among regional products on the various markets constitutes the basis for development. The regions gain more and more importance which basically generates an increased competition in many fields. In this article, we try to emphasise the influence of regional identity on regional development.

Key words: identity, regionalisation, marketing, products, Europeanisation
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă