![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EUROPAEA - Ediţia nr.3 din 2008 | |||||||
Articol: |
ROLUL IDENTITĂŢII REGIONALE ÎN PIAŢA UNICĂ EUROPEANĂ / DIE ROLLE DER REGIONALEN IDENTITÄT AUF DEM EUROPÄISCHEN BINNENMARKT. Autori: RADU BARNA. |
||||||
Rezumat: Europeanisation and globalization have led to the revival of the importance of the regional level. But the increased role of the regions leads in many areas to an increased competition between them. Therefore, the differentiation among regional products on the various markets constitutes the basis for development. The regions gain more and more importance which basically generates an increased competition in many fields. In this article, we try to emphasise the influence of regional identity on regional development. Key words: identity, regionalisation, marketing, products, Europeanisation |
|||||||
![]() |
|||||||