AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EUROPAEA - Ediţia nr.1 din 2010 | |||||||
Articol: |
FORUM - UNIVERSITĂŢILE CA ORGANIZAŢII DE ÎNVĂŢARE ŞI MODUL DE SECURIZARE A CALITĂŢII ÎN PREDARE / FORUM - UNIVERSITIES AS LEARNING ORGANISATIONS OR HOW TO SECURE QUALITY IN TEACHING. Autori: . |
||||||
Rezumat: The transmission of knowledge to the next generation and the discovery of new knowledge are supposed to be the traditional tasks of universities. Their selfunderstanding is centered on these tasks. They implied institutional forms as givens: subjects and faculties being their organisational expressions. Leadership was based on the authority of the professor. To improve the performance of this type of universities one had to follow the best practices, had to follow the old universities with their Nobel laureates, their big donations, and their forms of funding. But the situation today is quite different. | |||||||