Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.2 din 2012  
         
  Articol:   O DRAMATURGIE A URMELOR. PROCESUL ADAPTĂRII ÎN DANSUL CONTEMPORAN / UNE DRAMATURGIE DES TRACES. L’ADAPTATION EN DANSE CONTEMPORAINE.

Autori:  MATTIA SCARPULLA.
 
       
         
  Rezumat:  O dramaturgie a urmelor. Procesul adaptării în dansul contemporan. Acest studiu îşi propune să analizeze conceptul de dramaturgie în dansul contemporan. Atunci când un dans dispare, rămâne în urma lui o dramaturgie a urmelor, care devine un text adecvat pentru noi adaptări. În prima parte a studiului, un anumit proces al “rescrierii” dansului este prezentat în două contexte artistice: în dansul clasic, pentru care se utilizează noţiunea de repertoriu; în dansul contemporan, când un coregraf decide să realizeze o adaptare a unei creaţii a sa anterioare. În partea a doua a studiului, After all…/După toate acestea, de Vava Ştefănescu, va fi analizat ca adaptare coregrafică a unei dramaturgii a urmelor. Absenţa dansului original coincide cu naşterea unui text care devine o nouă coregrafie originală, prin fiecare nouă întrupare a sa de către un dansator, iar reprezentativ în acest sens e dansul lui Carmen Coţofană despre urmele din concepţia Vavei Ştefănescu.

Cuvinte-cheie: dansul ca text, dramaturgie, urma şi uitarea, Vava Ştefănescu, After all…, dans contemporan
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă