AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.2 din 2012 | |||||||
Articol: |
REVIZITÂND CLASICII. FRIEDRICH DÜRRENMATT CA REGIZOR LA ZÜRICH / REVISITING THE CLASSICS. FRIEDRICH DÜRRENMATT AS STAGE DIRECTOR IN ZÜRICH. Autori: DRAGOŞ CARASEVICI. |
||||||
Rezumat: Revizitând clasicii. Friedrich Dürrenmatt ca regizor la Zürich. Cunoscutul dramaturg elveţian Friedrich Dürrenmatt nu numai că şi-a construit întreaga gândire teatrală pe ideea primatului scenei în creaţia dramatică, ci şi-a pus şi în practică teoriile, mai întâi la teatrul din Basel (1968-1969), iar apoi la cel din Zürich (1970-1974), unde dramaturgul a prelucrat şi montat Urfaust de Goethe, Woyzeck de Büchner şi Emilia Galotti de Lessing. Articolul de faţă îşi propune să discute succint cele trei adaptări nu numai cu scopul de a umple un gol în cercetarea de până acum a activităţii lui Dürrenmatt ca practician al teatrului, ci şi cu acela de a aduce la lumină liniile coordonatoare ale gândirii sale regizorale. Cuvinte-cheie: Dürrenmatt, adaptare/prelucrare, Goethe, Büchner, Lessing, gândire regizorală |
|||||||