AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.2 din 2012 | |||||||
Articol: |
TEATRUL ÎN TEATRU CA RESCRIERE: SPECTACOLELE MORȚILOR VII / LE THÉÂTRE DANS LE THÉÂTRE COMME RÉÉCRITURE : LES SPECTACLES DES MORTS-VIVANTS. Autori: DANA MONAH. |
||||||
Rezumat: Teatrul în teatru ca rescriere: spectacolele morților vii. Despre senzația de elasticitate când pășim peste cadavre (2010) de Matei Vișniec și Ucenicii (2005) de András Visky sunt două piese care au drept protagoniști prizonieri politici care joacă cele două piese canonice ale teatrului absurdului : Cântăreața cheală de Eugène Ionesco și respectiv Așteptându-l pe Godot de Samuel Beckett. Având ca punct de pornire modalitățile în care universurile ficționale interacționează în cele două „puneri în scenă”, articolul argumentează faptul că pisesele în piesă pot fi considerate rescrieri ale capodoperelor lui Ionesco și Beckett. Cuvinte-cheie: teatru în teatru, rescriere, Vișniec, Visky, Ionesco, Beckett, detenție politică |
|||||||