AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.2 din 2012 | |||||||
Articol: |
CINE VORBEŞTE? KADDISH FOR AN UNBORN CHILD, CA FORMĂ DRAMATICĂ / WHO SPEAKS? KADDISH FOR AN UNBORN CHILD AS DRAMATIC FORM. Autori: ANDRÁS VISKY. |
||||||
Rezumat: Cine vorbeşte? Kaddish for an Unborn Child, ca formă dramatică. Kaddish For an Unborn Child al lui Imre Kertész este scris ca un monolog cu multe formule repetitive. Forma muzicală a romanului evocă atât rugăciunea evreiască a kaddish-ului, cât şi poemul lui Paul Celan, Death Fugue. Studiul ia în discuţie posibilităţile de a citi romanul ca pe o dramă, combinând tradiţia solilocviilor augustiniene cu scrierile lui Samuel Beckett. Lectura interpretativă paralelă a lui Kertész şi Beckett oferă o nouă perspectivă în ceea ce priveşte influenţa lui Beckett asupra scrisului lui Kertész, aspect neabordat încă până acum în critica maghiară a operei lui Imre Kertész. Cuvinte-cheie: Beckett, Bonhoeffer, Derrida, kaddish, Kertész, Endgame, absenţa destinului, minian, Molloy, monolog, rugăciune, responsoriu, solilocvii |
|||||||