AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.1 din 2012 | |||||||
Articol: |
TADEUSZ KANTOR ŞI PUBLICUL TÂNĂR DIN ROMÂNIA / TADEUSZ KANTOR AND YOUNG ROMANIAN AUDIENCES. Autori: EUGEN WOHL. |
||||||
Rezumat: The following material has a double purpose: on the one hand, it briefly describes the events which allowed Polish theatre works to be known to Romanian audiences and, on the other, it presents the result of a writing exercise, conducted with students, alumni and collaborators of the Faculty of Theatre and Television from the Babeş-Bolyai University of Cluj. Based on a short questionnaire specially designed to allow participants to share their impressions on Tadeusz Kantor’s works, the purpose of this “experiment” was to see whether Tadeusz Kantor’s artistic work appeals to young audiences from Romania, a country in which the Polish artist’s legacy is still widely unknown. Keywords: Tadeusz Kantor, Cricot 2, Theatre of Death, Romanian reception, audience response. |
|||||||