AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA OECONOMICA - Ediţia nr.2 din 2003 | |||||||
Articol: |
METODE FINANCIARE DE EVALUARE A MĂRCII. Autori: OVIDIU IOAN MOISESCU. |
||||||
Rezumat: In recent years, the issue of how brand value can be measured has grown more prominent in both academic and practical debates. The methodologies developed to date for establishing brand equity or brand value can be classified into four groups: finance-oriented, behaviorally oriented, market oriented and composite methods. This paper approaches, in a critical, impartial and synthetic way, the main finance-oriented methods: capital market oriented, capital historical creation cost based, current recreation cost based, license based and price premium oriented brand valuation, revealing the specific features of each. | |||||||