AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA THEOLOGIA%20CATHOLICA - Ediţia nr.3 din 2002 | |||||||
Articol: |
RECENZII - TOBIAS HOFFMANN, CREATURA INTELLECTA. DIE IDEEN UND POSSIBILIEN BEI DUNS SCOTUS MIT AUSBLICK AUF FRANZ VON MAYRONIS, PONCIUS UND MASTRIUS, ASCHENDORFF VERLAG, MÜNSTER 2002, (BEITRÄGE ZUR GESCHICHTE DER PHILOSOPHIE UND THEOLOGIE DES MITTELALT. Autori: . |
||||||
Rezumat: O prejudecată des întâlnită în legătură cu filosofia medievală e aceea conform căreia aceasta nu există de fapt, ea fiind mai degrabă teologie, de aici şi stranietatea pe care o simţim în faţa operelor acestei perioade, totala lor alteritate. Lucrarea lui Tobias Hoffmann ne arată că şi dacă lucrurile ar sta astfel, unele din problemele teologiei îşi pot găsi un loc binemeritat în filosofie. Punctul de plecare al cercetării autorului nostru este întrebarea cu privire la modul în care Dumnezeu cunoaşte creatura. O problemă care ţine de teologie, am putea spune, însă autorul arată că ea trădează atât o presu¬poziţie filosofică, şi anume că realitatea pentru a fi cunoscută trebuie să aibă o structură raţională, cât şi, în cazul lui Duns Scotus, un interes filosofic, acela cu privire la statul ontologic al fiinţei gândite. | |||||||