AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA THEOLOGIA%20CATHOLICA%20LATINA - Ediţia nr.1 din 2011 | |||||||
Articol: |
DISCREPANŢA CONTEMPORANĂ DINTRE INTERESUL PENTRU SPIRITUALITATE ŞI INABILITATEA COMUNICĂRII VALORILOR SPIRITUALITĂŢII CREŞTINE / IS THERE A GAP BETWEEN THE INTEREST FOR SPIRITUALITY AND THE COMMUNICATION OF CHRISTIAN TRADITIONS TODAY?. Autori: . |
||||||
Rezumat: În accepţiunea contemporană spiritualitatea include aspecte foarte diferite, de la preocupări legate de speranţe metafizice, de probleme ca sensul vieţii sau existenţa dincolo de moarte, până la preocupări ezoterice şi chiar magice. Frecvenţa deosebit de marcată a întrebărilor legate într-un fel sau altul de spiritualitate poate fi corelată cu inabilitatea bisericilor tradiţionale de a comunica valorile autentice ale spiritualităţii creştine într-un mod convingător şi atractiv. Acest fenomen se datorează unei discordanţe culturale, dar şi unei discrepanţe dintre teologie şi practicile religioase populare. Acest studiu caută soluţii la această dilemă dintr-o perspectivă interdisciplinară, aplicând rezultate ale studiilor de antropologie culturală, religiozitate populară şi comunicare. Cuvinte-cheie: biserici, religie, spiritualitate, noi forme religioase, religie civilă, ezoterie. |
|||||||