![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA THEOLOGIA ORTHODOXA - Ediţia nr.1 din 2013 | |||||||
Articol: |
EDUCAŢIA RELIGIOASĂ ŞI CUNOAŞTEREA LUI DUMNEZEU. Autori: GHEORGHE ŞANTA. |
||||||
Rezumat: Educaţia religioasă este parte integrantă a procesului educaţional general, care face legătura între conştiinţa individuală şi cultura generală. Educaţia religioasă este o componentă a formării spirituale a omului, care presupune capacitatea de asimilare şi capacitatea de a opera, în viaţa de zi cu zi, cu noţiuni ce ţin de cultură religioasă, de formarea în spiritul moralei creştine, prin iubirea de Dumnezeu şi iubirea de aproapele.
Trăirea în Hristos presupune cunoaşterea lui Dumnezeu, iar aceasta nu se rezumă la o cunoaştere raţională, întrucât pe Dumnezeu nu-L poţi cunoaşte numai cu mintea. Pe Dumnezeu ajungi să-L cunoşti atunci când te împărtăşeşti cu El, când împlineşti poruncile Lui şi printr-o viaţă de nevoinţă, pentru a dobândi virtuţile creştine.
Din perspectivă ortodoxă, cunoaşterea lui Dumnezeu presupune mărturisire, atât verbală cât şi prin comportament.
Ca sistem de referinţă pentru testarea ideilor fundamentale ale educaţiei rămâne Sfânta Scriptură, Cuvântul lui Dumnezeu. Cuvinte-cheie: educaţie, cunoaştere, comportament, conştiinţă, cultură |
|||||||
![]() |
|||||||