AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA THEOLOGIA ORTHODOXA - Ediţia nr.1 din 2011 | |||||||
Articol: |
CÂTEVA CONSIDERAŢII PRIVIND DESTINUL IMAGINII ÎN MODERNITATE. Autori: . |
||||||
Rezumat: Itinerarul imaginii de-a lungul istoriei este strâns dependent de contextul cultural. Acest fapt devine şi mai evident atunci când cineva analizează destinul recent al imaginii. Auto-referinţa este una din trăsăturile dominante ale modernităţii, uşor de identificat printre caracteristicile imaginii în societatea mass-media. Dacă din punctul de vedere al semioticii există o ruptură a legăturii naturale dintre semnificat şi semnificant, în cazul imaginii deja Jean-Luc Marion notează, deja la sfârşitul anilor ''''80, că imaginea se bucură de o și mai mare independenţă de realitatea pe care ar trebui să o reprezinte. Imaginea modernă se presupune a fi liberă de orice original. Acest nou statut generează schimbări la nivel antropologic, cum avertizează G. Sartori. În consecinţă, apare un anumit tip de iconoclasm, unul care încearcă să aducă imaginea înapoi la starea sa iconică. Iar aceasta înseamnă redescoperirea raportului natural imagine-original, după modelul kenotic al icoanei. Cuvinte-cheie: imagine, modernitate, postmodernism, Jean-Luc Marion, Jacques Ellul |
|||||||