![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA THEOLOGIA ORTHODOXA - Ediţia nr.1 din 2008 | |||||||
Articol: |
BISERICA ŞI CONFESIUNILE ÎN PERSPECTIVA FORMĂRII ECUMENICE / DIE KIRCHE UND DIE KONFESSIONEN IN DER PERSPEKTIVE DER ÖKUMENISCHEN AUSBILDUNG. Autori: VALER BEL. |
||||||
Rezumat: Participarea şi prezenţa Bisericii Ortodoxe în Mişcarea ecumenică se desfăşoară după anumite criterii eclesiologice şi principii de lucru, care decurg din învăţătura ortodoxă despre Biserică şi despre unitatea Bisericii şi stau în acord cu aceasta. De aceea Biserica Ortodoxă are propriul său statut faţă de Mişcarea Ecumenică şi de Consiliul Ecumenic al Bisericilor. Problema ecumenică nu este unitatea Bisericii “per se”, care este data de Dumnezeu şi este păstrată în mod istoric şi văzut în Biserica Ortodoxă, ci de dezunitatea istorică a creştinilor. Biserica este una în fiinţa ei. Unitatea Bisericii este un dar dumnezeiesc dat de Iisus Hristos – Biserica este trupul lui Hristos (I Cor 12, 27), iar Hristos este capul Bisericii (Ef. 1, 22-23; Col. 1, 18), în acelaşi timp unitatea ei este şi o misiune de realizat din partea creştinilor ca răspuns al lor la darul dumnezeiesc al unităţii (cf. Ef. 4, 12-13). | |||||||
![]() |
|||||||
![]() |