Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA THEOLOGIA ORTHODOXA - Ediţia nr.1 din 2007  
         
  Articol:   MARIE, FILLE D’ISRAËL SELON LA TRADITION JOHANNIQUE / MARIA, FIICA LUI ISRAEL, DUPĂ TRADIŢIA IOANEICĂ.

Autori:  YVES-MARIE BLANCHARD.
 
       
         
  Rezumat:  Maria, fiica lui Israel, după tradiţia ioaneică. În Evanghelia a patra există doar două referiri la Maica Domnului: episoadele de la Cana Galileii, respectiv de la picioarele crucii, când Hristos o încredinţează pe Maria apostolului Ioan. În afară de faptul că numele ei nu apare menţionat niciodată, cele două episoade mai au în comun câteva lucruri: folosirea repetată a cuvântului „mamă”, vocativul „femeie”, şi motivul „ceasului”. Deşi denumirea de „fiică a lui Israel” nu îi este acordată niciunde în Evanghelie, apropierea care poate fi stabilită între aceste apariţii ale Maicii Domnului şi două pasaje paralele din Vechiul Testament ne-ar putea permite să o presupunem. În naraţiunea vindecării lui Neeman sirianul (2 Regi, 5) apare o tânără evreică numită „fiica lui Israel” care îndeplineşte un rol asemănător cu al Mariei la Cana. Pe de altă parte, profetul Zaharia, care prevesteşte Intrarea Domnului în Ierusalim, moment care declanşează faptele ce vor culmina cu răstignirea, foloseşte expresia :”Bucură-te foarte, fiica Sionului”. Dacă aceste legături sunt reale, atunci Fecioara Maria este fiica lui Israel şi în egală măsură, mama Noului Israel, Biserica.  
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă