![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA THEOLOGIA GRAECO-CATHOLICA VARADIENSIS - Ediţia nr.2 din 2009 | |||||||
Articol: |
RECENZII: MICHEL REMAUD, CREŞTINI ŞI EVREI ÎNTRE TRECUT ŞI VIITOR [TITLUL ORIGINAL, CHRÉTIENS ET JUIFS ENTRE PASSÉ ET L’AVENIR, ÉDITIONS LESSIUS, BRUXELLES, 2000; TRAD. CORNEL DÎRLE], SAPIENTIA, IAŞI, 2008, 199 P.. Autori: CORNEL DÂRLE. |
||||||
Rezumat: Autorul cărţii, preot catolic, membru al Congregaţiei Fils de Marie Immaculée, angajat de trei decenii în dialogul inter-religios între creştini şi evrei, cercetător şi docent la Centrul Creştin de Studii Iudaice din Ierusalim, era unul dintre cei în mai măsură să realizeze această sinteză a modului în care creştinătatea, în mod particular, cea occidentală, s-a raportat de-a lungul istoriei sale la iudaism, ca aspectul religios al realităţii evreieşti. Întrebările la care autorul îşi propune să răspundă în paginile acestei cărţi, sunt: de ce învăţătura creştină, de la începuturile sale, este impregnată de antiiudaism?; cum poate Biserica (catolică), asumându-şi tradiţia, să se explice cu această moştenire, într-un respect fără concesii faţă de propria sa credinţă şi într-o egală libertate în raport cu un trecut faţă de care astăzi trebuie să ştie să distanţeze?; cum poate ea să continue pe calea recunoaşterii şi a reconcilierii pe care s-a angajat prin ultimul conciliu, apoi sub impulsul puternic al lui Ioan Paul II? Astfel că în primele capitole ale cărţii sunt analizate condiţionările istorice ale primelor veacuri creştine, de care se leagă această atitudine ostilă faţă de iudaism şi chiar faţă de evrei, drept pentru care trebuie operat un discernământ în preluarea contemporană a tradiţiei patristice, de exemplu. | |||||||
![]() |
|||||||
![]() |