AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA THEOLOGIA GRAECO-CATHOLICA VARADIENSIS - Ediţia nr.1 din 2012 | |||||||
Articol: |
BOTEZUL ÎN APĂ: CONDIŢII ŞI CONSECINŢE. Autori: . |
||||||
Rezumat: Botezul în apă: condiţii şi consecinţe. Doctrina botezului creştin se caracterizează a fi una dintre cele mai importante doctrine biblice, debutând cu botezul Domnului Isus şi continuând cu cel realizat de fiecare persoană care doreşte să devină adevărat creştin. Acest articol intenţionează să răspundă la întrebarea de ce Domnul Isus a avut nevoie de botezul în apă. De asemenea, articolul abordează botezul ca o poruncă dată de Hristosul înviat, fără de care nici un om nu va putea fi mântuit. Ca pentru orice alt act de cult se pune problema existenţei unor condiţii preliminare administrării botezului. Articolul prezintă aceste condiţii ca fiind: credinţa şi pocăinţa, care întotdeauna când sunt practicate corect din punct de vedere biblic vor fi urmate de iertarea păcatelor. În final, articolul, abordând botezul din perspectiva epistolelor Pauline, încearcă să descopere care este relaţia dintre acesta şi Biserică (Trupul Domnului Isus Hristos). Cuvinte-cheie:botezul lui Isus, botezul pocăinței, botezul şi calitatea de membru, condițiile botezului, botezul comandat. |
|||||||