AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA THEOLOGIA GRAECO-CATHOLICA VARADIENSIS - Ediţia nr.1 din 2010 | |||||||
Articol: |
DOCUMENTUL CATOLICO-ORTODOX A COMISIEI DE LA BALAMAND NUMITĂ "UNIATISMUL - O MODALITATE DE MODĂ VECHE ŞI CĂUTĂRILE ACTUALE ALE DEPLINEI COMUNIUNI" / DAS DOKUMENT DER KATH.-ORTH. DIALOGKOMMISSION VON BALAMAND MIT DER ÜBERSCHRIFT: „DER UNIATISMUS – EINE ÜBERHOLTE UNIONSMETHODE - UND DIE DERZEITIGE SUCHE NACH DER VOLLEN GEMEINSCHAFT“. Autori: ERNST CHRISTOPH SUTTNER. |
||||||
Rezumat: The Document of the Catholic – Orthodox Commission from Balamand entitled “Uniatism – an Old Fashioned Way and the Actual Search of the Complete Communion”. The document begins as it follows: “As the Orthodox Churches desired, the normal evolution of the theological dialogue with the Catholic Church was stopped and immediately there appeared the Uniatism problem. The documents of the dialogue commission from München, Bari and Valamo suc-ceeded one another; they should be studied together. On the other hand, the docu-ment from Balamand, from the beginning, said that the dialogue work was stopped. That’s why this one cannot be analyzed in the same way as the others of the same dialogue commission. Keywords: Catholic, Orthodox, dialogue, commission, document. |
|||||||