Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA THEOLOGIA GRAECO-CATHOLICA VARADIENSIS - Ediţia nr.1 din 2002  
         
  Articol:   SPIRITUL SFÂNT, CONŢINUTUL PRINCIPAL AL TRADIŢIEI DUMNEZEIEŞTI / LO SPIRITO SANTO, IL CONTENUTO PRINCIPALE DELLA DIVINA TRADIZIONE.

Autori:  SABIN FĂGĂRAŞ.
 
       
         
  Rezumat:  Conţinutul fundamental, realitatea principală, dumnezeiască şi îndumnezeitoare transmisă în lungul lanţului istoric al Tradiţiei (Predaniei) dumnezeieşti este Spiritul Sfânt, Plinătatea Dumnezeirii (Col 2,9), Darul total, ultim şi definitiv pe care Tatăl îl dă fiilor în Fiul înviat în vederea îndumnezeirii lor.Tatăl iubeşte pe Fiul şi i-a dat toate realităţile în mână, i-a dat Spiritul fără măsură (Io 3,34-35). Hristos Domnul, peste care la Botez Spiritul Sfânt coboară şi rămâne (Io 1,29.34), promite Spiritul Sfânt, Apa Vieţii, de 5 ori în timpul Cinei (Io 14,16-17.26; 15, 26-27; 16,7-11.13-15), şi-l dăruieşte de 3 ori: de pe Cruce sub forma Sângelui şi a Apei (Io 19,30.34); în seara Învierii sub forma suflării (Io 20,22) şi în dimineaţa Rusaliilor sub forma limbilor de foc (Fap 2,1-3). Apostolii şi Biserica lui Dumnezeu repetă Rusaliile de 5 ori (5 indică plinătatea, desăvârşirea, perfecţiunea) adică, prin punerea mâinilor transmit Spiritul Sfînt continuu şi deplin (Fap 2,38; 8,14-17.19; 9,17; 10,44-47; 19,1-6), în cadrul celebrărilor liturgice, din unicul Izvor Hristos Înviatul.  
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă