AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA THEOLOGIA CATHOLICA - Ediţia nr.4 din 2006 | |||||||
Articol: |
CONCEPŢIA ORTODOXĂ DESPRE CĂSĂTORIE DIN PUNCTUL DE VEDERE AL CONCILIILOR DE LA FLORENŢA ŞI TRIENT / ORTHODOXES EHEVERSTÄNDNIS AUS DER SICHT DER KONZILIEN VON FLORENZ UND TRIENT. Autori: ERNST CHRISTOPH SUTTNER. |
||||||
Rezumat: Concepţia ortodoxă despre căsătorie din punctul de vedere al conciliilor de la Florenţa şi Trient. După ce discută mai întâi problema căsătoriei şi divorţului în teologia ortodoxă pe baza unor lucrări „clasice” ortodoxe, autorul pune concepţia ortodoxă ca subiect de discuţie între delegaţii ortodocşi şi catolici la ultimele două mari concilii din epoca medievală: Florenţa şi Trient. La conciliul de la Florenţa subiectul nu a ajuns să fie discutat, deşi acest congres avea scopul de a stinge diferenţele între cele două mari Biserici creştine. La conciliul de la Trient, care a fost un conciliu exclusiv al Bisericii catolice, problema căsătoriei şi a divorţului a fost discutată din alte puncte de vedere. Conciliul se petrecea după „revoluţia” protestantă şi Biserica catolică şi-a refăcut programele morale legate şi de căsătorie în alt sistem, propunându-se scheme pentru căsătorie şi divorţ care nu mai puteau fi apropiate de cele ortodoxe. | |||||||