Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.2 din 2010  
         
  Articol:   COMPUTER-ASSISTED PROGRAMS OF ASSESSMENT AND STIMULATION OF VERBAL COMPREHENSION FOR STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT.

Autori:  MARIA ANCA.
 
       
         
  Rezumat:  

The study investigates the effects of adapted computer program on training the verbal comprehension at students with hearing impairment. Participants: 10 students with different degrees of hearing impairment were pre-tested for verbal comprehension with an adapted vocabulary scale. The following 10 sessions of computer-assisted training offered an alternative method of learning. Final results revealed that further stimulating and developing of verbal comprehension for students with hearing impairment can be achieved by diversifying the topics approached in schools through alternative methods and materials.

 

Key words: verbal comprehension, auditory trening, computer programs, informatic means

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă